همه جا مرسوم است که بازیکنان را با اسامی کشورشان می شناسند حال مهم نیس که آن بازیکن تا چه حد بزرگ باشد، اما...




گاه پیش می آید که یک کشور به وسیله یکی از بازیکنانش به جهان شناسانده می شود؛ پاراگوئه نیز چنین شرایطی دارد و با نامی پر آوازه به جان شناسانده شده است.
پاراگوئه با نام خوزه لوئیز چیلاورت دروازبان و کاپیتان تیم ملی پاراگوئه  که در زدن ضربات آزاد و پنالتی تبحر خاصی داشت، زبان زد خاص و عام شده و این چنین معروف گشده است.
شاید برترین خاطره ای که بتوان از این دروازبان به زبان آورد به جام جهانی 98 فرانسه باز میگردد؛ مسابقه ای که بین پاراگوئه و فرانسه و شاید بهتر است بگوییم بین چیلاورت و تیم ملی فرانسه برگزار شد.
در این بازی حملات فرانسوی ها در 90 دقیقه بازی با عکس العمل های چیلاورت مواجه شد و به نتیجه نرسید و در نهایت بازی به وقت های اضافه رفت که در نهایت با یک گل به سود فرانسه به پایان رسید و تمام رویاهایی که چیلاورت و یارانش در سر داشتنت، نقش بر آب شد.


خیلی کم پیش می آید که این همه ویژگی از جمله زدن ضربات آزاد، پنالتی، مهارت فراوان در درون دروازه و ... را بتوان در یک دروازبان دید اما به واقع تمام این موارد را به راحتی می توان در چیلاورت دید و قطعا حسرت نبود چنین بزرگانی همواره در مستطیل سبز احساس خواهد شد.

                                                                                                       " اختصاصی فوتبال پلاس"