مولر در سومین روز از ماه نوامبر سال 1945،‌ در شهر نوردلینگن آلمان متولد شد. 



گرد مولر به طور قطع بهترین مهاجم تاریخ فوتبال المان است. لقب او "بمب افکن" بود. مولر به خصوص به علت شادی های پس از گل و چرخش های سریع با توپ در دنیای فوتبال شهرت زیادی کسب کرده است.
 

تیم های باشگاهی

او فوتبال حرفه ای خود را با بازی برای تیم TSV (تیم دوم بایرن) نوردلینگن آغاز کرد. در آن زمان همه براحتی می توانستند شاهد کیفیت بی نظیر او برای بازی در پُست مهاجم باشند. در سال 1963، گردمولر در طول یک فصل در تیم جوانان 180 گل به ثمر رساند. هر دو باشگاه بزرگ پایتخت، TSV 1860 و بایرن مونیخ خواهان امضای قرارداد با او بودند. به خاطر وجود ستاره های بزرگ در تیم TSV مولر تصمیم گرفت تا فوتبال خود را در تیم بایرن مونیخ ادامه دهد تا حتما در ترکیب اصلی تیم بازی کند. در آن زمان بایرن مونیخ در دسته دوم فوتبال آلمان بود. مولر در اولین فصل حضور خود در فوتبال مونیخ 33 گل برای بایرن به ثمر رساند تا به صعود بایرن به بوندسلیگا کمک زیادی کرده باشد.
اولین بازی او در بوندسلیگا در 14 آگوست 1965 به وقوع پیوست. او در کنار بازیکنانی مانند بکن باور و سپ مایر بازی می کرد و در دوره فوتبال او در مونیخ، بایرن فاتح 4 قهرمانی جهانی و 4 کاپ آلمان شد. به طور کلی او در 453 بازی برای بایرن به میدان رفت و 398 گل را وارد دروازه حریفان کرد. هنوز که هنوز است او موفق ترین گلزن تاریخ فوتبال باشگاه های آلمان (بوندسلیگا و ...) است.
در دوران پایانی فوتبال حرفه ای به آمریکا رفت و قراردادی را با تیم NASL امضا کرد (تیم فورت لند). او در 71 بازی 39 گل به ثمر رساند. در سال 1982 از مستطیل سبز فوتبال خداحافظی کرد، اما بعد از یک فصل حضور در باشگاه اسمیتس!


 

دوران فوتبال ملی

اولین بازی ملی مولر در سال 1966 برابر ترکیه رقم خورد. او در دومین حضور خود 4 گل وارد دروازه آلبانی کرد. در سال 1970 از بهترین های جام جهانی بود و بازیکن سال فوتبال اروپا نام گرفت. او جام باشگاه های اروپا را در سال 1972 و جام جهانی را در سال 1974 بالای سر برد، جایی که در فینال جام جهانی موفق به گلزنی در مقابل رقیب دیرینه – هلند – شد. در سن 28 سالگی از بازی های ملی کناره گیری کرد. او گفت این کار به خاطر دلایل شخصی است. اما بسیاری اعتقاد دارند که این کناره گیری به خاطر عدم توجه و اهدای جوایز ویژه به او پس از کسب جام جهانی فوتبال بوده است.
مولر در مسابقات جام جهانی مجموعا ۱۴ گل به ثمر رساند و تا سال ۲۰۰۶ که رونالدو ستاره برزیلی با پانزدهمین گل خود در رقابت‌های جام جهانی در آلمان، رکورد مولر را شکست، پیشتاز بود. مولر با تیم ملی آلمان یکبار نیز در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام ملت‌های اروپا شد.
 

افتخارات

افتخارات فردی:
•    آقای گل لیگ برتر فوتبال آلمان:۱۹۶۷،۱۹۶۹،۱۹۷۰،۱۹۷۲،۱۹۷۳،۱۹۷۴،۱۹۷۸
    آقای گل فوتبال اروپا:۱۹۷۰،۱۹۷۲
    آقای گل جام جهانی فوتبال:۱۹۷۰
    آقای گل جام ملتهای اروپا:۱۹۷۲
    مرد سال فوتبال آلمان:۱۹۶۷،۱۹۶۹
    بهترین بازیکن ۴۰ سال اخیر بوندسلیگا:۲۰۰۳-۱۹۶۳
    مرد سال فوتبال اروپا:۱۹۷۰
    انتخاب به عنوان موفق‌ترین و بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان: ۲۰۰۰
 

باشگاهی – عمدتا بایرن مونیخ

    بوندسلیگا: قهرمان ۱۹۶۹،۱۹۷۲،۱۹۷۳،۱۹۷۴
•    جام حذفی آلمان: قهرمان ۱۹۶۶،۱۹۶۷،۱۹۶۹،۱۹۷۱
•    لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا: قهرمان ۱۹۷۴،۱۹۷۵،۱۹۷۶
•    جام باشگاهای جهان: قهرمان ۱۹۷۶
    جام برندگان اروپا: قهرمان ۱۹۷۶
 

ملی - تیم ملی فوتبال آلمان

    جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴: قهرمان ۱۹۷۴
    مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا: قهرمان ۱۹۷۲